Hoe kunnen we alle beschikbare data over het (digitale) leerproces bij kinderen zo inzetten dat we dit leerproces sneller en leuker maken? Dat was de vraag die een hightech start-up in het tabletonderwijs aan Sioux Mathware stelde. Leerlingen maken reken- en taalopgaven op een tablet met de applicaties van de klant. De start-up genereert op deze manier op zijn servers enorm veel data over de leerprestaties. Een schat aan informatie die de klant optimaal wil inzetten om kinderen en leraren te helpen bij het leerproces.
Met behulp van psychometrische modellen maakte Sioux Mathware het mogelijk om het niveau van alle beschikbare opgaven automatisch te kalibreren.
Met zijn expertise op het gebied van statistiek kon Sioux Mathware snel aan de slag om deze psychometrische modellen aan te passen aan de klantbehoefte. Door Mathware is het nu mogelijk om, op basis van de gemaakte opgaven in de les, de kennis en kunde van een leerling objectief te toetsen.
De start-up kan de leerlingen gericht uitdagen met opgaven die aansluiten op hun niveau.
De docent krijgt bovendien gerichte feedback over de kennis en kunde van zowel de groep als de individuele leerling. Mathware maakt uniek.